Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/96050
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFeria-Cuevas, Yolanda-
dc.creatorRodríguez-Morán, Marisela-
dc.creatorTorres-Morán, Martha Isabel-
dc.creatorPimienta-Barrios, Enrique-
dc.date2020-06-16-
dc.date.accessioned2023-09-26T17:48:03Z-
dc.date.available2023-09-26T17:48:03Z-
dc.identifierhttp://e-cucba.cucba.udg.mx/index.php/e-Cucba/article/view/160-
dc.identifier10.32870/e-cucba.v0i14.160-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12104/96050-
dc.descriptionThis paper is a compilation of information obtained directly from a group of students and teachers from two University Centers belonging to the University of Guadalajara. The aim is to provide an overview of the development of virtual classes during the second part of the 2020-A school year (January-June 2020), in which, unexpectedly, both students and teachers were forced to work from confinement due to the risk of COVID-19 pandemic. It was found that a high percentage (from 68 to 84%) of students and teachers in the studied sample, despite the uncertain environment, worked together to successfully complete the subjects that were started as classroom learning. Likewise, the data obtained reflects that it is a very low percentage of the students who do not have the possibility to attend to the topics that refer to each subject and reported knowing various platforms through which teachers can follow up on classes. Undoubtedly, the challenge is to improve the conditions of the teaching- learning environment in modern times and implement strategies that improve the connectivity environment, exploring, from an institutional perspective, better training opportunities for the entire university network.en-US
dc.descriptionEl presente artículo es una recopilación de información obtenida directamente de un grupo de alumnos y profesores de dos Centros Universitarios pertenecientes a la Red de la Universidad de Guadalajara. Se pretende brindar un panorama de desarrollo de las clases virtuales durante la segunda parte del ciclo escolar 2020-A (enero-junio 2020) en el cual intempestivamente, tanto alumnos como profesores, se vieron obligados a trabajar desde el confinamiento debido al riesgo por la pandemia por COVID-19. Se encontró que un alto porcentaje (del 68 al 84%) de alumnos y maestros en la muestra estudiada, a pesar del ambiente de incertidumbre, trabajaron en conjunto para llevar a buen término las materias que se iniciaron en forma presencial. Así mismo, los datos obtenidos reflejan que es un porcentaje muy bajo el alumnado que no cuenta con un medio para atender los temas que se refieren a cada materia y reportaron conocer diversas plataformas por las cuales los profesores pueden darle seguimiento a las clases. Sin duda, el reto es mejorar las condiciones del ambiente enseñanza- aprendizaje en los tiempos modernos e implementar estrategias que mejoren el ambiente de conectividad, explorando desde la perspectiva institucional, mejores oportunidades de capacitación a toda la red universitaria.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUNIVERSIDAD DE GUADALAJARAes-ES
dc.relationhttp://e-cucba.cucba.udg.mx/index.php/e-Cucba/article/view/160/146-
dc.relation10.32870/ecucba.v0i14.160.g146-
dc.rightsDerechos de autor 2020 e-CUCBAes-ES
dc.sourcee-CUCBA; Núm. 14 (7): e-CUCBA | Julio-Diciembre de 2020; 25-33es-ES
dc.source2448-5225-
dc.source10.32870/e-cucba.v0i14-
dc.subjectConectividad estudiantiles-ES
dc.subjectenseñanza virtuales-ES
dc.subjectaprender en la pandemiaes-ES
dc.subjectStudent connectivityen-US
dc.subjectvirtual teachingen-US
dc.subjectlearning in the pandemicen-US
dc.titleOverview of connection on the virtual classes in a sample of university studentsen-US
dc.titlePANORAMA DE CONEXIÓN DURANTE LAS CLASES VIRTUALES EN UNA MUESTRA DE ESTUDIANTES UNIVERSITARIOSes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Revista e-CUCBA

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.