Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/94236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAyala Carrillo, María del Rosario-
dc.creatorPérez Fra, María do Mar-
dc.creatorZapata Martelo, Emma María-
dc.date2022-02-23-
dc.date.accessioned2023-09-01T18:41:02Z-
dc.date.available2023-09-01T18:41:02Z-
dc.identifierhttp://revistalaventana.cucsh.udg.mx/index.php/LV/article/view/7488-
dc.identifier10.32870/lv.v7i57.7488-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12104/94236-
dc.descriptionThe Covid-19 pandemic impacted the daily lives of higher education teachers differently. Through a survey of 140 professors from different universities in Mexico, it is observed that teaching work broke into their homes abruptly and without antecedents, which implied important modifications in the arrangement of times and spaces to comply with the academic, domestic and care tasks. Women reported greater complications to reconcile their daily activities, compared to men, which created more conflicts and negative consequences for their psycho-emotional and physical health.en-US
dc.descriptionLa pandemia por Covid-19 impactó de manera diferente en la vida cotidiana del profesorado de educación superior. A través de una encuesta realizada a 140 profesores y profesoras de diferentes universidades en México, se observa que el trabajo docente irrumpió en sus casas de manera abrupta y sin antecedentes, lo que implicó modificaciones importantes en el arreglo de los tiempos y espacios para cumplir con las labores académicas, domésticas y de cuidado. Las mujeres reportaron mayores complicaciones para conciliar sus actividades cotidianas, en comparación con los hombres, lo cual les creó más conflictos y consecuencias negativas en su salud psicoemocional y física.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.formattext/html-
dc.formattext/xml-
dc.formatimage/jpeg-
dc.formatimage/jpeg-
dc.formatimage/jpeg-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad de Guadalajaraes-ES
dc.relationhttp://revistalaventana.cucsh.udg.mx/index.php/LV/article/view/7488/6742-
dc.relationhttp://revistalaventana.cucsh.udg.mx/index.php/LV/article/view/7488/6766-
dc.relationhttp://revistalaventana.cucsh.udg.mx/index.php/LV/article/view/7488/6787-
dc.relationhttp://revistalaventana.cucsh.udg.mx/index.php/LV/article/view/7488/6763-
dc.relationhttp://revistalaventana.cucsh.udg.mx/index.php/LV/article/view/7488/6764-
dc.relationhttp://revistalaventana.cucsh.udg.mx/index.php/LV/article/view/7488/6765-
dc.rightsDerechos de autor 2022 Revista de Estudios de Género, La Ventana E-ISSN: 2448-7724es-ES
dc.sourceRevista de Estudios de Género, La Ventana E-ISSN: 2448-7724; Vol 7 No 57 (2023); 77-107en-US
dc.sourceRevista de Estudios de Género, La Ventana E-ISSN: 2448-7724; Vol. 7 Núm. 57 (2023); 77-107es-ES
dc.source2448-7724-
dc.source1405-9436-
dc.source10.32870/lv.v7i57-
dc.titleTeaching work, everyday life and care in times of COVID-19 in Mexicoen-US
dc.titleTrabajo docente, vida cotidiana y cuidados en tiempos de COVID-19 en Méxicoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES
Appears in Collections:Revista La Ventana

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.