Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/93230
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSoriano Chavero, Montserrat-
dc.creatorSalguero Velázquez, María Alejandra-
dc.date2022-06-30-
dc.date.accessioned2023-09-01T18:10:37Z-
dc.date.available2023-09-01T18:10:37Z-
dc.identifierhttp://dialogossobreeducacion.cucsh.udg.mx/index.php/DSE/article/view/1086-
dc.identifier10.32870/dse.v0i25.1086-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12104/93230-
dc.descriptionThe aim of this research is to analyze the experience of fatherhood in some university students, taking into account the main difficulties and opportunities they experience in this process. Using a qualitative methodology and a case study approach, semi-structured interviews with an approximate duration of 60 and 120 minutes were ethically negotiated with male university studies at a UNAM campus. For young men who are university students, being a father transforms and continues to modify their lives in regard to their involvement with others.  It is an experience that transforms their lives and involves difficulties because it confronts the normative trajectories of being a young person and a student, which implies a loss of freedom but also meanings of opportunity in the sense that being a university student becomes a way of being responsible, a good father, and being able to access better working conditions by continuing their studies.en-US
dc.descriptionEl objetivo de la presente investigación es analizar la experiencia de la paternidad en algunos jóvenes universitarios, tomando en cuenta las principales dificultades y oportunidades que viven durante este proceso. Al utilizar una metodología cualitativa, en su aproximación de estudios de caso, se negoció éticamente la realización de entrevistas semiestructuradas, con una duración aproximada entre 60 y 120 minutos, a varones que cursaban la licenciatura en un campus de la UNAM. Para los varones jóvenes que son estudiantes universitarios, ser padre es una experiencia que transforma sus vidas debido a que enfrentan dificultades porque confronta la trayectoria normativa de ser joven y estudiante, lo que implica pérdida de libertades, pero también significados de oportunidad, en el sentido de que ser estudiante universitario se vuelve una manera de ser responsable, buen padre y poder acceder a mejores condiciones laborales al continuar en la universidad.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.formattext/xml-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad de Guadalajaraes-ES
dc.relationhttp://dialogossobreeducacion.cucsh.udg.mx/index.php/DSE/article/view/1086/1004-
dc.relationhttp://dialogossobreeducacion.cucsh.udg.mx/index.php/DSE/article/view/1086/1073-
dc.sourceDiálogos sobre educación; No. 25 (13): Subject-Centered Epistemologies and the production of knowledge in Latin America. July-December 2022en-US
dc.sourceDiálogos sobre educación; Núm. 25 (13): Epistemologías centradas en el sujeto y producción de conocimiento en América Latina. Julio-diciembre 2022es-ES
dc.source2007-2171-
dc.titleExperiences of fatherhood in university students: between difficulty and opportunityen-US
dc.titleAlgunas experiencias de paternidad en jóvenes universitarios: entre dificultades y oportunidadeses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES
Appears in Collections:Revista Diálogos Sobre Educación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.