Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/93035
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMoreira, Sara-
dc.date2022-08-10-
dc.date.accessioned2023-09-01T17:50:25Z-
dc.date.available2023-09-01T17:50:25Z-
dc.identifierhttps://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e8155-
dc.identifier10.32870/cys.v2022.8155-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12104/93035-
dc.descriptionThis study departs from a commons framework of analysis to compare the internal communication practices of seven csas from Portugal. By looking at governance, economy, knowledge, technology and eco-social justice, our findings reveal there is no food commoning without communication. Based on action-research and militant ethnography methods, the study combines a focus group, visual methods and interviews, and contributes with an original approach to communication studies from a commons epistemology.en-US
dc.descriptionA partir de un marco de análisis procomún, este estudio compara las prácticas de comunicación interna de siete grupos de consumo agroecológico portugueses. Observando la gobernanza, la economía, el conocimiento, la tecnología y la justicia eco-social,revelamos que no hay comunes alimentarios sin comunicación. Basado en métodos deinvestigación-acción y etnografía militante, el estudio combina un grupo focal, métodosvisuales y entrevistas, aportando un enfoque original a los estudios de comunicación desde una epistemología de los comunes.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/pdf-
dc.formattext/xml-
dc.languagespa-
dc.languageeng-
dc.publisherCentro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajaraes-ES
dc.relationhttps://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e8155/6468-
dc.relationhttps://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e8155/6469-
dc.relationhttps://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e8155/6530-
dc.rightsDerechos de autor 2022 Comunicación y Sociedades-ES
dc.sourceComunicación y Sociedad; 2022: Año 19; 1-31en-US
dc.sourceComunicación y Sociedad; 2022: Año 19; 1-31es-ES
dc.source2448-9042-
dc.subjectCommunication commonsen-US
dc.subjectCommunity supported agricultureen-US
dc.subjectFood commonsen-US
dc.subjectCommunication practicesen-US
dc.subjectComunes de comunicaciónes-ES
dc.subjectConsumo agroecológicoes-ES
dc.subjectComunes alimentarioses-ES
dc.subjectPrácticas comunicativases-ES
dc.titleCommunication for food commons: a comparative analysis of community supported agriculture in Portugalen-US
dc.titleComunicación para los comunes alimentarios: análisis comparativo de grupos de consumo agroecológico en Portugales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.