Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/92984
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorVan Dijk Kocherthaler, Sylvia Catharina-
dc.date2022-01-01-
dc.date.accessioned2023-09-01T17:37:44Z-
dc.date.available2023-09-01T17:37:44Z-
dc.identifierhttps://internaciones.cucsh.udg.mx/index.php/inter/article/view/7202-
dc.identifier10.32870/in.vi22.7202-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12104/92984-
dc.descriptionUndoubtably, the covid-19 pandemic has had a great impact in education specially for the youngest children of our societies. This essay presents what has happened according to international organizations and analyses with more detail public policy for education in México, contrasting it with what is established in the International Convention of the Rights of the Child. We present suggestions on how to reestablish face to face education for children from cero to 8 years of age.en-US
dc.descriptionLa crisis provocada por la pandemia del covid-19 ha tenido un impacto fuerte en el sector educativo, principalmente para los niños y niñas más pequeños, de cero a diez años. En este ensayo se presentan datos y sugerencias relevantes de los organismos internacionales y se revisa con mayor detalle la política pública de México a la luz de los Derechos del Niño. Se analiza críticamente qué pasa con la política pública y se hacen sugerencias concretas para el regreso a clases presenciales para niños y niñas que asisten a estancias infantiles, preescolares y el primer ciclo de la primaria.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/epub+zip-
dc.formattext/html-
dc.formattext/xml-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad de Guadalajaraes-ES
dc.relationhttps://internaciones.cucsh.udg.mx/index.php/inter/article/view/7202/6279-
dc.relationhttps://internaciones.cucsh.udg.mx/index.php/inter/article/view/7202/6309-
dc.relationhttps://internaciones.cucsh.udg.mx/index.php/inter/article/view/7202/6299-
dc.relationhttps://internaciones.cucsh.udg.mx/index.php/inter/article/view/7202/6289-
dc.relation10.32870/in.vi22.7202.g6279-
dc.relation10.32870/in.vi22.7202.g6309-
dc.relation10.32870/in.vi22.7202.g6299-
dc.relation10.32870/in.vi22.7202.g6289-
dc.rightsDerechos de autor 2021 Universidad de Guadalajaraes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceInterNaciones; No. 22 (2022): January-June 2022; 101-120en-US
dc.sourceInterNaciones; Núm. 22 (2022): Enero-Junio 2022; 101-120es-ES
dc.source2007-9834-
dc.source10.32870/in.vi22-
dc.subjectpandemicen-US
dc.subjectpreschool educationen-US
dc.subjectsanitary infrastructure of schoolsen-US
dc.subjectpandemiaes-ES
dc.subjecteducación preescolares-ES
dc.subjectinfraestructura escolar sanitariaes-ES
dc.titleThe covid-19 pandemic and its repercussions in the educational field for children from zero to eight years old. Glocal perspectivesen-US
dc.titleLa pandemia de la covid-19 y sus repercusiones en el ámbito educativo para niños y niñas de cero a ocho años. Perspectivas glocaleses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Revista InterNaciones

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.