Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87288
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRodríguez-Camacho, Javier Alejandro-
dc.creatorLaguna-Tapia, Andrés-
dc.creatorBürger, Jens-
dc.creatorLandívar-Freire, Vania-
dc.date2021-09-01-
dc.identifierhttps://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e8037-
dc.identifier10.32870/cys.v2021.8037-
dc.descriptionWe study international film flows between Bolivia and Latin America to explore the lack of Bolivian content on Netflix and its limited presence in other SVOD platforms. We characterize Netflix originals, third-party content, and recent Bolivian films, and develop a thematic analysis of their synopsis and genre description, completed with the results of a survey on the Bolivian consumption of streaming content. We identify common patterns in Netflix content and show how it differs from the more nationally minded Bolivian cinematic tradition. Our results point to a homogenizing effect SVOD platforms like Netflix might have on film productions.en-US
dc.descriptionEn este artículo estudiamos los flujos fílmicos entre Bolivia y Latinoamérica para explorar la subrepresentación del país en Netflix y su limitada presencia en otras plataformas de streaming. Caracterizamos el contenido original y de terceros disponible en Netflix y películas bolivianas recientes, desarrollando un análisis temático basado en sus sinopsis y géneros cinematográficos, que se completa con resultados de una encuesta sobre el consumo boliviano de streaming. Identificamos patrones comunes en el contenido de Netflix y mostramos sus diferencias con la producción boliviana, más alineada con una tradición típica de un cine nacional. Los resultados sugieren un efecto homogeneizador que podrían tener plataformas como Netflix en la producción audiovisual local.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/pdf-
dc.formattext/xml-
dc.languagespa-
dc.languageeng-
dc.publisherCentro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajaraes-ES
dc.relationhttps://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e8037/6331-
dc.relationhttps://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e8037/6332-
dc.relationhttps://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e8037/6463-
dc.rightsDerechos de autor 2021 Comunicación y Sociedades-ES
dc.sourceComunicación y Sociedad; 2021: Año 18; 1-41en-US
dc.sourceComunicación y Sociedad; 2021: Año 18; 1-41es-ES
dc.source2448-9042-
dc.subjectNetflixen-US
dc.subjectFilm productionen-US
dc.subjectInternational film distributionen-US
dc.subjectStreamingen-US
dc.subjectBoliviaen-US
dc.subjectContent analysisen-US
dc.subjectNetflixes-ES
dc.subjectProducción cinematográficaes-ES
dc.subjectDistribución internacionales-ES
dc.subjectStreaminges-ES
dc.subjectBoliviaes-ES
dc.subjectAnálisis de contenidoes-ES
dc.titleContent characterization of Latin American film productions on Netflix: a Bolivian perspectiveen-US
dc.titleCaracterización de las producciones cinematográficas latinoamericanas en Netflix: perspectivas desde Boliviaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.