Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/86818
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSanabria, Carolina-
dc.date2014-07-01-
dc.date.accessioned2021-10-09T01:55:28Z-
dc.date.available2021-10-09T01:55:28Z-
dc.identifierhttp://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/51-
dc.identifier10.32870/cys.v0i22.51-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12104/86818-
dc.descriptionThis article works with the atypical film Aro Tolbukhin: Dins la Ment de l’assassí (2002) directed by Agustí Villaronga, Lydia Zimmermann and Isaac P. Racine. In light of an event presented as historical, and constructed according to the codes of the documentary genre conventions, this analysis addresses the complex articulation among different fictional layers. Enunciated from diverse superimposed perspectives from non-chronological uses that manifest a new narrative mode within the outlook of Spanish cinema, these fictional levels entangle with each other based on a lens where the idyllic combines with the atrocious.en-US
dc.descriptionEl presente artículo trabaja con el atípico filme Aro Tolbukhin. Dins la Ment de l’assassí (2002) de Agustí Villaronga, Lydia Zimmermann e Isaac P. Racine, donde destaca la desarticulación de los códigos del género documental para evidenciar la imposibilidad de referirse a lo real sin aludir a la ficción. Enunciadas desde diversas perspectivas en superposición desde usos no cronológicos que dan cuenta de una nueva manera de narrar dentro del panorama del cine español, estos niveles ficcionales se confunden entre sí en función de una óptica donde lo idílico se combina con lo atroz.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherCentro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajaraes-ES
dc.relationhttp://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/51/54-
dc.rightsDerechos de autor 2015 Comunicación y Sociedades-ES
dc.sourceComunicación y Sociedad; No. 22 (2014): Año 11; 137-157en-US
dc.sourceComunicación y Sociedad; Núm. 22 (2014): Año 11; 137-157es-ES
dc.source2448-9042-
dc.subjectGenreen-US
dc.subjectfalse documentaryen-US
dc.subjectrealityen-US
dc.subjectdocumentaryen-US
dc.subjectfictionen-US
dc.subjectGéneroes-ES
dc.subjectfalso documentales-ES
dc.subjectrealidades-ES
dc.subjectdocumentales-ES
dc.subjectficciónes-ES
dc.titleAro Tolbukhin and the overlapping of ficcional levelsen-US
dc.titleAro Tolbukhin y la superposición de los niveles ficcionaleses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.